GELİŞ YOLLARINA GÖRE (SENETLERİNE) HADİS TÜRLERİ
118-Geliş yollarına göre (senetlerine) hadis türlerin nelerdir?
&Mütevatir ve ahad olarak başlıca iki kısma ayrılır.
119-Ahad hadisin çeşitleri (her tabakada onları rivayet eden ravilerin sayısına göre) nelerdir?
&Meşhur hadis &Aziz hadis &Garib hadis
120-Kesin ilim(ilmi yakin) ifade ettiklerinden, Kur’an’dan sonra en büyük hüccet kabul edilen hangi tür hadislerdir?
&Mütevatir hadisler
121-Mütevatir hadisin şartları nelerdir?
&Hadisin kalabalık bir topluluk tarafından rivayet edilmesi ve bu topluluğun her nesilde tevatür sayısının altına düşmemesi, bu kalabalığın yalan üzerine birleşmelerinin aklen ve adeten mümkün olmaması, haberi nakleden kişilerin o haberi bizzat kaynağından işitmeleri veya olayı kendi gözleriyle görmeleri.
122-Bir hadisin mütevatir olması için önerilen en düşük sayı kaçtır?
&4 tür. NOT:Suyuti her nesilde en az on kişiden meydana gelen ravilerin naklettiği haberin mütevatir şartını taşıdığı kanaatini ifade ederken yaygın görüşün 3 ten az olmamak kaydıyla belirli bir rakam verilmemesi olduğunu da söyler.
123-Mütevatir hadisler konusunda ilk eser ve yazarı kimdir?
&Suyuti‘nin ‘’Ezharul Mütenasire fil Ahbaril Mütevatire’’ isimli eseri
124-Mütevatir hadisler konusunda en geniş çalışmayı yapan yazar ve eseri nedir?
&Muhammed bin Cafer ‘’Elkettani Nazmülmütenasir Minel Hadisil Mütevatir’’ adlı eseridir.
125-Zanni bilgi ifade ettiklerinden, mütevatir ile aynı derecede sayılmayan, yine de dinin bilgi kaynağı olarak kabul edililen hangi tür hadislerdir?
&Ahad hadisler(meşhur, aziz, garib)
126-Haberul vahid nedir?
&Bir kişinin diğer bir kişiden rivayet ettiği haber demektir. mütevatir haberin şartlarını taşımayan veya mütevatir seviyesine ulaşmayan haber olarak da tanımlanmıştır.
127-Haberul ehad nedir?
&Birden fazla kişinin rivayet ettiği haber anlamına gelir.
128-Haberi vahidle amel etmenin hükmü nedir?
&İslam âlimleri sahih olduğu ortaya çıkmış haberi vahid ile amel etmenin gerekli olduğu hususunda görüş birliği etmişlerdir.