CEM’İ TEHÎR
155-Aşağıdaki ifadeler doğru mudur?
&Cem’-i takdîm sünnet, Cem’i tehîr ise vaciptir.
&Cem’-i takdîm de hem öğlenin hem de ikindinin farzlarından önce kamet getirilir.
&Cem’i tehîr de akşam namazında kamet getirilirken, yatsı namazının farzından önce kametin getirilmesine gerek yoktur.
&Evet
156-Hacıların güneş battıktan sonra Arafat’tan Müzdelife’ye geldiklerinde; önce, vakti geciken akşam namazını kılmaları, hemen arkasından da yatsı namazını edâ etmelerine ne denir?
&Cem’i tehîr
157-Ebû Hanîfe ile bazı Şâfiîlere göre, iki namazı birlikte kılmanın sebebi hacc (hükmü VACİP); Şâfiîlerin çoğunluğuna göre ise yolculuk (hükmü SÜNNET)tur. Hacıların öğle ile ikindi ve akşamla yatsı namazları, aynı vakitte birleştirilerek kıldıkları için bu durum ne olarak adlandırılır?
&Camii’s-saleteyn
158-Aşağıdaki açıklamalardan hangileri doğrudur?
&Cem‘-i takdîm ve cem‘-i te’hir ile kılınan namazlarda, iki farz arasında başka namaz kılınması mekruhtur.
&Cem‘-i te’hir ile kılınan namazlarda, akşamın sünneti ve yatsının ilk sünneti kılınmaz.
&Cem‘-i te’hir ile kılınan namazlarda, yatsının son sünneti ve vitir kılınır.
&Cem‘-i te’hir ile kılınan namazlarda, iki vaktin namazı bir tek ezan ve bir tek kametle kılınır.”
&Cem‘-i te’hir ile kılınan namazlarda, yatsı namazı için ayrıca ezan ve ikamet gerekmez.
Hepsi