DİN PSİKOLOJİSİ
37-Dinin unsurları nelerdir?
&Dini topluluk ve gelenek: İslam, Hıristiyanlık, Sünnilik, Hanefilik…vb .
&Dini kurumlar: Şeyhül İslamlık, DİB, Müftülük, Papalık…vb.
&Din dili: Allah, Tanrı, Peygamber, helal-haram, günah-sevap, vahiy, cennet, şeytan vb.
&Dini zaman ve mekanlar: Medine-Mekke, Kabe, mescit, tekke, Kadir gecesi, Kurban bay vb
&Dini Şahıslar: Peygamber, veli, hoca, şeyh, dede… vb.
&Dini nesneler: Mushaf, seccade, rahle..vb.
&Dini törenler: Çocuğun kulağına ezan okunması, cemaatle namaz, zikir, vaftiz, kutsama vb
38-İslam dünyasında dini konuları psikolojik bakış açısıyla ele alan ilk ilim adamı?
&Haris el Muhasibi
39-Modern dönemde din psikolojisinin bağımsız bir bilim dalı olarak kurucusu kabul edilen kimdir?
&James
40-‘Rüyanın ve uykunun mahiyeti’’ adlı eseriyle İslam dünyasında rüya psikolojisi hakkında yazılan ilk telif eserin sahibi kimdir?
&Kindi
41-Rüya ve vahiy psikolojisi konusunda sistemli bir teori ilk olarak kim tarafından ortaya konulmuştur?
&Farabi
42-İslam filozofları içerisinde psikoloji ve din psikolojisi hakkında en çok eser yazan hangi düşünürdür?
&İbn Sina
43-‘’Et-Tıbbu’r-Ruhani’’ adlı kavramsal içerik açısından ilk ruh sağlığı kitabı olan özgün eser kime aittir?
&Ebu Bekir Razi
44-Ülkemizde din psikolojisi ne zaman ve nerede başlamıştır?
&Ankara ilahiyat fakültesi-1949
45-Kişilerin yönelim farklılıklarına göre değişebileceklerini dile getiren ve bu anlayışla içgüdümlü, dış güdümlü ve dindarlık ayrımına dayalı bir ölçek geliştiren kimdir?
&Gordon Allport
46-‘’Bilinç dışı Tanrı’’ kitabıyla ‘’Gizli Tanrı’’ kavramını kullanan kimdir?
&Viktor Frankl
47-İnanç psikolojisinde verilerinden en çok yararlanılan ilimler nelerdir?
&Dinler Tarihi ve Antropoloji
48-Dinlerde ‘tabiatüstü’ ‘aşkın’ veya ‘insan ötesi’ tabirleriyle kastedilen nedir?
Bütün hayatı düzenleyen ve idare eden, her yerde hazır ve nazır olan, şahıslaştırılamayan, ulaşılamayan ve bilinen varlık anlayışıyla kavranamayan bir öz, bir ilke bir varlık kastedilmektedir.
49-Genel bir inanç tanımı yapmak neden güçtür?
&İnancın soyut bir kavram olması ve insanlardaki bireysel farklılıklar nedeniyle bu kavrama değişik anlam ve değerler yüklenmesindendir.
50-Dinler neden ‘inanç sistemleri’ olarak tanımlanır?
&Dini inancın; dinlerin merkezi kavramı olmasındandır.
51-İnsanı bir dinin mensubu yapan temel unsurlar nelerdir?
Eİnsanın mensup olduğu dinin inanç esaslarını bilmesi, kabul etmesi ve bağlanmasıdır.
52-İnanç esaslarıyla kastedilen ifade nedir?
&Dine mensup olabilmek için asgari düzeyde kabul edilmesi ve bilinmesi gereken ilkeler
53-Dinler arasındaki ‘ortak’ alanlar nelerdir?
&İnsanlar kendilerini bir çıkmazda bulurlar(günah ve ölümlülük)
&Bu çıkmazdan kurtulmak için bir yola ihtiyaç duyarlar(kurtuluş ve özgürleşme)
&İnsandan aşkın olan ve yardım eden bir ‘şey’ vardır. (Tanrı, Mutlak gerçeklik, Brahman ve Nirvana) veya varoluşumu-zun amacı vardır
&Bu ‘şey’ belirli tarzda bilinebilir veya yaklaşılabilir(kutsal kitaplarla)
&Kurtuluşa, özgürlüğe erişmek için insanda bir şeyler yapmalıdır(inanmak, benliği imha etmek ve inanç esaslarına uymak)
54-Din psikolojisinin inanca yaklaşımı nasıldır?
&Onun kaynağını veya gerçekliğini sorgulamak değil, inanç ve iman olgularının bireyin düşünce ve davranışlarındaki yansımalarını araştırır. Yani psikolojik bakımdan anlama amacı taşır.
55-Din Psikolojisi inanç ve imanı nasıl ele alır?
&Bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak, insan hayatında bir defada oluşmuş ve tamamlanmış durağan olgular olarak değil, farklı şartlar altında, farklı durum ve dönemlerdeki dinamik süreçler olarak ele alır.